Waarom ik voor de naam Beau HR en Imago advies heb gekozen? Die vraag wordt mij regelmatig gesteld dus hierbij in het kort de achtergrond: Toen ik tijdens mijn studie Personeel en Arbeid in de eerste vijf maanden mijn stage moest uitvoeren kwam ik bij een grote verzekeraar terecht op de afdeling Personeelszaken. Tegenover mij zat een oudere dame die toevallig ook Hanneke heette en waar ik intensief mee moest samen werken. Onze leidinggevende vond dat niet heel handig twee Hanneke’s tegenover elkaar en bedacht voor mij een verkorte naam: dat moest Bongie worden naar aanleiding van mijn achternaam (Bongaarts). Op de leeftijd van twintig jaar vond ik dat toch echt te veel een gorilla- achtige naam waardoor het afgekort werd als Bo.
Tot op de dag van vandaag noemen de mensen waar ik indertijd mee samenwerkten mij nog steeds zo. Het was dan ook gemakkelijk die naam voor mijn eigen bedrijf te kiezen maar dan op z’n Frans als synoniem voor mooi. Waarom? Ik wil mensen mooier maken en ze de aandacht geven die ze verdienen. De keuze om Human Resources en Imago in de subnaam te laten was ook snel gemaakt: Ik wil de verbinder zijn tussen die twee en ik kom uit die ene wereld van HR waarin Imago ook een belangrijke rol speelt. Vandaar ook het logo: het grijs tussen HR en Imago staat voor een vage lijn: ik wil die twee werelden aan elkaar verbinden. Het roze streepje boven op staat voor het accent dat ik bij mensen leg. Ik kan ze mooier maken door de aandacht op de juiste punten te leggen: op hun mooiste punten. Dus een mooi (beau) advies voor iedereen!
De ontwerper van mijn logo (Johan van den Berg van Het Vonkt) heeft een link op zijn website gepost om aan te geven op welke manier we dit logo hebben ontworpen. Zie: www.hetvonkt.nl/portfolio/beau/